rss

Proč si uživatelé blokují reklamu

9. 10. 2005

Protože se jich netýká a zobrazuje se jim opakovaně stejná inzerce, kterou již viděli. Ale vůbec to tak nemusí být. Něco jiného je to u jiných médií, například televize, rádia nebo tištěná reklama na ulicích. To jsou média, která nejsou interaktivní. Ale s Internetem je to jinak. Ten interaktivní je, a tak zde platí jiná pravidla, kterým je nutno se přizpůsobit.

Jsou vždy dvě strany:

  • Uživatelé, návštěvníci webu (nebo diváci TV)
  • Majitelé webů a reklamních prostorů (nebo třeba TV stanice)

TV adblockV jiných neinteraktivních médiích je jakoby rovnováha. Uživatelovi je zobrazována reklama opakovaně, necíleně, agresivně. Ale uživatel se nemůže nijak bránit, tak se na ní dívá.

Na Internetu není rovnováha, protože majitelé webů se chovají jako by se vyskytovali v médiu neinteraktivním, kdežto uživatelé interaktivity využívají - reklamu si blokují.

Jak to uvést do rovnováhy?

Aby i internetovém médiu byla rovnováha, musí být zobrzování reklamy interaktivní. Docílit toho lze několika způsoby:

  • cílením (zobrazit každému to, co by ho mohlo zajímat). Tomu se zde věnovat nebudu.
  • uživatel si bude volit, zda jej reklama zajímá nebo ne.

Pokud uživateli nabídneme inzerci, kterou ale může odmítnout a my mu ji už nebudeme dále nabízet, myslím si, že on pak k reklamě na Internetu zaujme jiný postoj.

Vypínání reklamy

Vypínání reklamy uživatelem je jeden ze způsobů, který by mohl snížit nerovnováhu o které jsem mluvil a blokování reklamy by se už nemuselo dít. Spokojen je pak uživatel, majitel webu a výhody to přinese i inzerentovi.

Tento systém jsem aplikoval na BlueBoard.cz a rád bych vám jej blíže popsal v nějakém příštím článku.


Komentáře

rony

pekne spraveny design. vidno, ze si nad tym premyslal a nevynechal si aj vizualnu stranku textu.

Vojtěch Vrbka

Já sám bannerovou reklamu blokuju, většinou otravuje, textová mi nevadí.

Nevím jestli vaše vypínání reklamy je efektivní.

tereza

Nejsem nadšená ani z jedné, ale blikající okna mi vadí hodně.


Archiv